2 липня 2021 року в Луганському національному аграрному університеті відбувся круглий стіл «Дуальна освіта – дієве партнерство». Захід проведено у рамках Проєкту «ProfiStart або дуальна освіта – дієве партнерство» за фінансової підтримки Посольства США в Україні в рамках Програми ім. Фулбрайта в Україні та за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України».
У програмі круглого столу взяли участь представники Луганського національного аграрного університету та його коледжів, а також Ірина Перевозова – керівниця координаційного центру в ІФНТУНГ та Максим Романов – координатор дуальної освіти Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Сніжана Леу-Севериненко, представник проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України», Руслан Марков, представник Луганської обласної громадської організації «Аграрна дорадча служба». Крім того, у заході брали участь роботодавці Луганської та Донецької областей: Донецька державна сільськогосподарська дослідна станція, ПП «СХІДГЕОЛЕНД», Держгеокадастр у Луганській області, ТОВ «СТАРВІС РСБ», ТОВ «Ескоінжиніринг», ТОВ «АРТПРОМПРОЕКТБУД», ФОП «Володіна Л.М.», Широківська сільська ВЦА Щастинського району Луганської області, СТОВ «Ілюс», ТОВ «Санфлауер», СФГ «Казначеєвка», ДП «Ілліч-Агро Донбас», агрофірма «Гермес», СФГ Верес.
З вітальним словом до учасників звернувся в. о. ректора Луганського національного аграрного університету Ростислав Подольський, який наголосив на тому, що для Університету важливо розвивати дуальну освіту, що є базисною для підготовки викококваліфікованих фахівців саме для аграрного сектору. Розбудовувати цю систему необхідно, таким чином, щоб вона була прийнятною для всіх учасників і стейкхолдерів, як для студентів, так і для роботодавців. За допомогою дуальної освіти роботодавці зможуть отримати таких спеціалістів, які будуть першочергово готуватися для потреб конкретного підприємства.
Під час зустрічі Ірина Перевозова та Максим Романов поділилися досвідом впровадження дуальної форми здобуття освіти, відповіли на запитання роботодавців, зупинились на правових та юридичних аспектах використання дуальної освіти, як на підприємствах, так і в Університеті.
Ірина Кирпичова, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Луганського національного аграрного університету продемонструвала, як в Університеті відбуваються процедури узгодження з роботодавцями та здобувачами, які форми документів використовуються в Університеті (детальніше ознайомитися за посиланням на сайті університету:
Представниця Науково-методичного центру «Вищої та фахової передвищої освіти» Алла Чайковська, розповіла про те, що наразі йде другий рік пілотного проєкту з впровадження дуальної освіти, як на рівні вищої освіти, так і на рівні фахової передвищої. Наказом Міністерства освіти і науки України до проєкту включено Луганський національний аграрний університет і дуже багато закладів освіти бажають долучитися до пілотного проєкту.
Під час зустрічі виступив Марков Руслан, представник Луганської дорадчої служби: «Такий інструмент як дуальна освіта цікавий як для виробника, так і для студента. Звичайно, це не універсальний інструмент, але його переваги, те що людина може адаптуватися під конкретне підприємство. При чому здобувач це робить під час навчання, а не після нього, тобто фактично не витрачається час. У сучасному світі дуже важливо все робити швидко і тут досить швидко адаптується здобувач до підприємства, де він, скоріш за все, буде працювати. Другий позитивний момент, що на відміну від заочної форми навчання, це повноцінне навчання – обсяг навчальних годин залишається той же, у великій кількості теоретичних годин, але здобувач проходить це навчання у більш зручному для себе форматі. Для цього аграрний заклад готовий адаптуватися під вимоги здобувача й безумовно роботодавця. І третій, не менш важливий момент те, що лишається можливість навчатися за рахунок коштів державного бюджету. Я завжди дивлюся на це з точки зору роботодавця, фактично роботодавець за рахунок коштів держави готує собі кадрову базу. Це добре, напевно за цим майбутнє, ми маємо у цьому напрямі рухатися, звичайно треба адаптуватися, треба змінювати структуру навчальних планів, треба більш уваги приділяти практичним аспектам, щоб бути цікавим для виробника, але це виклик, до якого аграрний університет готовий, і це добре, що у нас є такі проєкти».