Академічна доброчесність

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

У рамках заходів щодо поширення принципів академічної доброчесності в університеті: “Пиши доброчесно!”, був розроблений навчальний онлайн практикум: “Як уникнути плагіату в студентських роботах?”. Автор - Катерина Олександрівна Остапенко. Практикум  створений за матеріалами курсу “Академічна доброчесність в університеті” на платформі ВУМ та присвячений правилам цитування, перефразування та узагальнення.

 

Непідкупність: від навчальної гри до суспільних змін

Напередодні сесії завжди актуальним є нагадати про антикорупційну політику університету, про існування скриньки довіри та інші принципи доброчесного навчання. Тож у рамках антикорупційних заходів університету та плану заходів щодо поширення принципів академічної доброчесності, зі студентськими лідерами факультетів та ННІ ЛНАУ було проведено інтерактивну навчальну гру: «Непідкупність».

Цей захід відбувся на зборах Студентської ради. Ігрова форма дала можливість пройти шлях від студента до керівника підприємства, зануритися в різні життєві обставини та вивчити антикорупційне законодавство, взяти на себе сміливість (головний принцип доброчесності) протидіяти проявам недоброчесності. Студенти були активними, за умовами гри відповідали чесно та досягли відмінного результату – «Антикорупційна карма 32. Зразкове відчуття громадянського обов’язку!».

Крім того під час зустрічі були проглянуті відео, взяті з навчального курсу «Академічна доброчесність» на платформі EdEra, що стали яскравою наочністю до порушених проблем:

  1. «Симулятор студента» (автори та творча група: Черкаська Анастасія, Кухарська Єлизавета, Процюк Захар, Київський національний університет ім. Тараса Шевченка Інститут міжнародних відносин, спеціальність «Міжнародні комунікації»).
  2. «Він заплатив» (автори та творча група: Юлія Мироненко, Олексій Кузьменко, Олександр Коваль). 
  3. «Знання за гроші не купиш» (автор: Гук Лідія-Марія, Львівський університет «Львівська Політехніка», факультет екології і сталого розвитку).

Тож, шановні студенти, запам’ятайте: куплені знання – це повітряна кулька, яка лусне на першій же співбесіді! Вони нереальні. Єдиний шлях до вашої кваліфікації полягає через доброчесність в університеті: стоп – плагіат, стоп – письмові роботи на замовлення, стоп – хабарництво!

Студентські роботи без плагіату, або Як писати доброчесно (лекція Миколи Карпицького)

Всупереч поширеної думки, що головними причинами проявів академічної недоброчесності в студентських письмових роботах є вибір легшого шляху, «традиція» списування,  ми переконані, що першоосновою студентського плагіату є невміння писати доброчесно. Тому вирішено провести навчальні заходи, лекції та практикуми для студентів, зокрема випускних курсів: «Унікальні роботи – це просто та можливо!».

Зокрема, 14 травня відбувся онлайн вебінар Миколай Миколайовича Карпіцького, на якому було детально розглянуто, якою має бути структура ідеальної кваліфікаційної роботи, як відрізнити зайву інформацію від необхідної, що саме приховано під визначеннями тематика, проблематика та перспективи тощо. На лекції було присутні понад 80 здобувачів вищої освіти (як бачимо, використання технологій у навчальному процесі має позитивні моменти!). Студенти показали активність та зацікавленість у запропонованій темі навчального вебінару, а попереднє опитування виявило прогалини в знаннях принципів академічного письма. Тому чекайте на наступні заходи цієї тематики!

Дякуємо автору вебінару Миколаю Миколайовичу Карпіцькому за корисну інформацію та всім присутнім студентам за небайдужість до розвитку науки, що ґрунтується на принципах академічної доброчесності та поваги до здобутків попередників! 

Доброчесність не на карантині

Шановні студенти! Ми розуміємо: наразі ви зіткнулися з незвичною для вас ситуацією. Знаходячись удома, де звикли займатися власними справами: чи-то хобі, чи-то спілкування з друзями, чи-то інші варіанти дозвілля, зараз ви маєте навчатися: відвідувати лекції, виконувати завдання тощо. До того ж цей процес ускладнений необхідністю самостійного опановування певних технічних програм і сервісів. Зрозуміло, що такий психологічний дискомфорт може штовхати вас до академічної недоброчесності. Проте, знання, переписані з інших джерел, не стають вашими. Вони лише «орендовані» на дуже короткий час, тож є не вартими навіть незначних зусиль з вашого боку. Щиро радимо використати цей час із користю: розвиток навичок самоорганізації, тайм-менеджменту, самоосвіти, ІТ грамотності та ін. 

Отже, дистанційне навчання - це не привід забувати про принципи доброчесності, а час, коли ці принципи набувають ще більшого значення: чесність (перед собою та іншими), повага (до себе та викладачів), відповідальність (за своє майбутнє), сміливість (бути собою), справедливість (об’єктивна оцінка себе), довіра. 

Скруті часи – це можливість вийти на боротьбу з власними недоліками на шляху до розвитку та нарешті взяти відповідальність за своє майбутнє, а не шукати винних серед інших чи обставин. Обставини однакові – результат індивідуальний!

Відкрита лекція «Академічна доброчесність – засада навчально-наукового прогресу» 05.03.2024

Ліки від усіх хвороб, або Як бути доброчесним?

5 березня 2020 року для студентів економічного факультету, ННІ механізації, ветеринарії та біологічних і харчових технологій було проведено інтерактивну відкриту лекцію: «Академічна доброчесність – засада навчально-наукового прогресу», лектор Катерина Остапенко.

Під час лекції студентам у легкій, доступній формі пояснили важливі принципи академічної доброчесності та про порушення, які варто викреслити зі студентської практики: академічний плагіат, самоплагіат, фальсифікація, фабрикація, списування, обман, необ’єктивне оцінювання, хабарництво.

Лекція отримала схвальні відгуки студентів. Було наголошено на актуальності цієї теми та висловлена зацікавленість у наступних заходах, які будуть стосуватися порушення цих питань.

Кодекс академічної доброчесності
Положення про комісію з питань академічної доброчесності
Посилання на сторінку НАЗЯВО “Академічна доброчесність”
Основи академічного письма. Методичні рекомендації та програма курсу (SAIUP).
Методичні рекомендації для закладів вищої освіти з підтримки принципів академічної доброчесності (SAIUP)

Як уникнути плагіату та проявів академічної недоброчесності
Як уникнути плагіату та проявів академічної недоброчесності, читайте в Інформаційних бюлетенях Євгена Ніколаєва (цей інформаційний проєкт здійснюється за підтримки SAIUP)